Twee derde van de Nederlanders geeft aan dat muziek een reden kan zijn om langer of korter in een kledingwinkel te blijven. Dit geldt vooral voor jongeren tussen de 25 en 34 jaar, 76 procent laat de duur van zijn winkelbezoek afhangen van de muziek die er gedraaid wordt.
Deze generatie luistert tijdens het winkelen het liefst naar top 40 en pop. Dit en meer blijkt uit onderzoek naar muziek in kledingwinkels onder 1.000 consumenten uitgevoerd door MarketResponse in opdracht van Sena.
Vooral de generatie tot 35 jaar hecht veel waarde aan muziek tijdens het winkelen. 52 procent van de consumenten onder de 35 jaar zegt de muziek in een kledingwinkel (zeer) belangrijk te vinden. Muziek is voor 66 procent zelfs een reden om langer of juist korter te blijven.
Uit het onderzoek blijkt dat bezoekers van kledingwinkels in het populaire jongerensegment het liefst top 40 en popmuziek horen. Bezoekers van herenwinkels in het hogere segment winkelen het liefst met loungemuziek op de achtergrond. Bij textielsupers wordt Nederlandstalige muziek vaker passend gevonden.
Bron: fonkonline.nl